حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
سرخط خبرها

نایب  رئیس کمیسیون آموزش: دغدغه‌های فرهنگیان در مجلس در حال پیگیری است

  • کد خبر: ۸۷۸۵۷
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
نایب  رئیس کمیسیون آموزش: دغدغه‌های فرهنگیان در مجلس در حال پیگیری است
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه کمیسیون آموزش، ابهامات و ایراداتی را که صحن علنی مجلس به لایحه رتبه بندی معلمان گرفته بود، در چند جلسه ویژه و متوالی برطرف کرد، گفت: دغدغه‌های فرهنگیان در مجلس در حال پیگیری است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پنجشنبه ۲۰ آبان، برای دومین بار ظرف کمتر از یک ماه، فرهنگیان در اعتراض به تعویق مجدد تاریخ بررسی طرح رتبه بندی معلمان و تأمین معیشت آن‌ها در مجلس، در بعضی شهر‌ها دست به تجمع صنفی زدند.

فرهنگیان خواستار اجرای لایحه رتبه بندی معلمان هستند، لایحه‌ای که می‌تواند باعث افزایش حقوق پایه آن‌ها شود. با این حال، پیچیدگی‌های این لایحه، ازجمله مسئله تأمین بودجه مقتضی برای آن، منجر به تأخیر تصویب این طرح ازسوی مجلس شده و این مسئله نیز به نارضایتی فرهنگیان دامن زده است.

اما تجمع اخیر فرهنگیان و بیان مطالبات صنفی آنان هم زمان شده است با معرفی مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، به مجلس. فیاضی متولد سال۱۳۵۴ و دارای مدرک دکتری فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی است.

معاونت مرکز پژوهش‌های مجلس، مدیریت کل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش وپرورش، معاونت پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی سازمان بسیج، عضویت هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ازجمله سوابق وی است.

تلاش برای تصویب لایحه رتبه بندی معلمان

محمدرضا احمدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس، در گفتگو با «فارس» درباره اقدامات این کمیسیون در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان گفت: کمیسیون آموزش، ابهامات و ایراداتی را که صحن علنی مجلس به لایحه رتبه بندی معلمان گرفته بود، در چند جلسه ویژه و متوالی برطرف کرد و ان شاء ا... در هفته جاری، آن را به پایان می‌رساند و بلافاصله به هیئت رئیسه ارجاع می‌دهد و بررسی ماده ۴ به بعد آن در صحن علنی مجلس صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای رتبه بندی معلمان با ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری اجرایی خواهد شد، افزود: مقرر شده است از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ رتبه بندی معلمان اعمال شود و معوقات این چند ماه اخیر هم به معلمان پرداخت خواهد شد. قطعا بودجه لازم برای اجرای کامل رتبه بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ ازسوی دولت و مجلس درنظر گرفته خواهد شد؛ ضمن اینکه حین اجرا هم شاید با مشکلات و معایبی مواجه شویم که بلافاصله سعی می‌کنیم آن را رفع کنیم.

احمدی در ادامه گفت:، چون دولت و مجلس قول اجرای رتبه بندی معلمان را در سال جاری داده بودند، بنای ما اجرای این موضوع ولو در چند ماه پایانی سال است. مجلس و هیئت ممیزی تشکیل شده برای اجرا و نظارت که به صورت مشترک مجلس و دولت در آن عضو هستند، در اجرای رتبه بندی معلمان نظارت خواهند کرد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد که حداقل دوماه زمان می‌خواهد تا آیین نامه اجرایی این قانون تدوین شود و باید در ابتدا قانون به تصویب رسد، سپس دستورالعمل اجرایی آن آماده شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: فرهنگیان باید بدانند که دغدغه‌های آن‌ها در خصوص رتبه بندی معلمان از سوی دولت و مجلس در حال پیگیری است و هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند؛ زیرا این قانون بسیار مهم و وسیع است و ممکن است حتی در روند اجرا دچار ضعف‌هایی شود، اما باید این قطار به حرکت درآید تا اشکالات احتمالی در مسیر شناسایی شود.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی

مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، در گفتگو با «فارس»، درباره برنامه هایش برای تأمین معیشت معلمان گفت: منزلت اجتماعی معلمان، تأثیر بسیار جدی در کارآمدی شان دارد. اولین نکته‌ای که درباره وضعیت معیشت معلمان مهم است، موضوع حقوق مناسب برای آنان است. به نظر می‌رسد رتبه بندی معلمان بتواند این موضوع را تا مرحله خوبی محقق کند و آن ارتقایی که بر اساس رتبه بندی رخ می‌دهد، منطقی‌ترین و معقول‌ترین ارتقای حقوقی است که می‌توان تصور کرد.

وی با اشاره به لزوم تأمین رفاهیات معلمان، جامعه فرهنگیان و خانواده هایشان، افزود: سفر و گردشگری و مسکن، موضوعاتی خیلی مهم هستند. تعداد زیادی معلم در حال حاضر مستأجر ند و خانه ندارند. در طرح مسکنی که در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود، باید سهم مناسبی به فرهنگیان اختصاص پیدا کند تا آن‌هایی که مستأجر هستند ان شاء ا... صاحب خانه شوند. همه پیگیری هایمان را باید انجام دهیم تا این موضوع محقق شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره ضرورت توجه به درمان بیماری و بهداشت و سلامت معلمان گفت: باید ظرفیت خوبی برای تحقق بیمه تکمیلی فرهنگیان ایجاد شود تا درباره مسائل بهداشتی و سلامتی شان دغدغه نداشته باشند. توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، حرف اول را در این بخش می‌زند که تسهیل ورود خیران سلامت و بخش خصوصی می‌تواند در این موضوع خیلی کمک کند.

فیاضی ضمن اشاره به این مهم که فرهنگیان باید سهام دار صندوق ذخیره فرهنگیان شوند، با تأکید بر تمرکز روی صندوق ذخیره فرهنگیان، افزود: به نظر می‌رسد اگر مجموعه این عوامل محقق شود، معدل معیشت فرهنگیان به میزان خوبی ارتقا پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->